Hypatia'nın Araştırmacı Ruhu

Araştırmacı bir insanın yazıları

6 Ocak 2012 Cuma

Bir Öğretmenin Maceraları 2



Sandalye Kapmaca
Geçenlerde sınıfta çocuklara "Sizlere bugün sandalye kapmaca oyununu öğreteceğim" dedim.Bunu söyledikten sonra öğrencilerimden Seyit bana o gün korkarak yaklaşmıştı.Nedenini anlamıştım.Sorduğumda da cevabını alamamıştım.Neyse çocuklara ben sandalye kapmacayı öğrettim.Çok sevdiler şimdi hergün yalvarıyorlar "Öğretmenim dersimizi çabuk yapalım,zamanımızı arttıralım, sizde bize sandalye kapmaca oynatın." diye.

 Bir kaç gün önce Seyit geldi yanıma
"Öğretmenim biliyor musunuz? Sandalye kapmaca öğrettiğiniz gün neden öyle davranmıştım."
"Neden Seyit?" dedim.
"Çünkü öğretmenim ilk sandalye kapmaca dediğinizde ben, siz sandalyeleri fırlatacaksınız biz de yakalamaya çalışacağız diye düşünmüştüm" dedi.Koptum gülmekten kıyamam neler düşünmüş.


Öğretmenin Sevdiği Şarkı
Bir gün çocuklarla yemek saatindeyiz.Bazen öğrencilerime deneysel yaklaşıyorum.O gün öğreteceğim şarkıyı gizil öğrenme yoluyla, öğrene dursunlar diye yemek saatinde arka fonda kısık seste çalıyordum.Neyse çocuklar kendi aralarında yemek saatinde konuşuyorlar.

Sude:Farkında mısın? deminden beri sürekli aynı şarkı çalıyor.
Seyit: Evet farkındayım.Güzel şarkıymış ama.
Sude:Neden sürekli çalıyor acaba?
Seyit:Öğretmenimiz bu şarkıyı çok seviyor olmalı.

Şarkıyı paylaşıyorum:

Görevini yapmışsan mutlu olmalısın.
Bugün çalışmışsan mutlu olmalısın.
Büyüklere saygın varsa mutlu olmalısın.
Küçüklere sevgin varsa mutlu olmalısın.

Böyle aralarındaki diyaloglar beni çok eğlendiriyor...

Kaç Tane Meyve?
Bu yazdığımı dün yine beslenme saatinde yaşadık.Perşembe günlerimiz meyve salatası günü.O gün anneler çocukların yanlarına meyve salatası koyuyorlar.Evde meyve yemeyen çocuklarda bu sayede meyve yemiş oluyorlar.Neyse Gülsen sınıfta çok ama çok az yemek yiyen bir öğrencim.Beslenme saatine başlamadan önce geldi hemen

"Öğretmenim ne kadar meyve yiyeyim?" dedi.
"Beslenme saatinde beslenmeni bitirdikten sonra bunu konuşuruz.Daha beslenme saati gelmeden benimle pazarlık etmeye kalkıyorsun." diye konuşmuştuk.

Neyse beslenme saati geldi.Beslenmeler yendi.Gülsen masasından bana sesleniyor;
"Öğretmenim pazarlık edecektik"
Bu sahnede önce bir afalladım.Sonra gülme nöbeti geldi.Çocuklar işte hemen büyüklerinden kapıyorlar...

Not:Resimde gözleri kapalı olan Seyit,Sapsarı olan kız öğrencimde Gülsen :D



19 yorum:

çok keyifli anılar biriktirmişsin. bir gün benimde böyle anılarım olsun diye imrenerek okudum :)
 
*Dilal2a*;
Güzel düşüncelerin için teşekkür ederim..inşallah senin daha güzel anıların olur :)
 
Hahahaha! Çok güldüm okurken yahu. Tüm moral bozukluğum bir anda yok olup gitti. Allah da sizi güldürsün inşallah :) En çok da küçük Seyit'e güldüm sanırım. Kendisine kocaman selamlar.
 
çocukların arasında olunca her anın heyecanlı ve süprizlerle dolu oluyor :)
 
Mit;
Selamınızı pazartesi günü iletirim :)
Moral bozukluğunuzu bir nebze olsun unutturduğum içinde çok mutlu oldum :) Sevgiyle kalın...
 
Buket;
Evet sanırım beni en iyi siz anlarsınız...her günümüz ayrı bir macera :)
 
Çocukların saflıklarına, olduğu gibi olmalarına bayılıyorum. Seyit in masumiyeti ne kadar güzeli ne kadar sahici. Çok güldüm.:)
 
Çok şekerler gerçekten, yazınızı çok eğlenerek okudum:)
 
ne şirin görünüyorlar:)
 
Vladimir;
Beğenmenize çok sevdindim...evet çocuk masumiyeti işte bende paha biçilemez değere sahip :)
 
Eren;
İlginize teşekkür ederim...eğlenmenize sevindim :)
 
CEP AYNASI;
Çok teşekkür ederim :)
 
...çocuklara ve eğitime duyduğunuz heyecan çok güzel,, hele daha 23 yaşındayken....
 
ENUZAKADA;
Teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için :)
Dilerim bu heyecanım artarak devam eder...
 
:) :) :) sonuncusu çok komik. okulda meyve salatası ne güzel. sandalye kapmaca ne tatlı oyun diy mi.

öğretmenin sevdiği şarkı oyununu da sevdim.

ne iyi bi öğretmensin sen.
şanslı çocuklar.
:)
 
seyiiiiit seyiiiit canımm seyiiiit! :D
 
Deeptone;
Sınıfta her daim bu tip olaylar oluyor :D Eğlenceli bir işim var...seviyorum işimi...bende şanslıyım böyle öğrencilerim olduğu için :)
 
Mia Wallace;
Büyüyünce Seyit Onbaşı gibi olmak istiyormuş :)
Seviyorum keratayı....
 
ne güzel anılar bunlar böyle. çok özeniyorum sen böyle anlatınca.

ne kadar masum dimi çocuklar? neler düşünüyorlar.
 

Yorum Gönder